Szkolenia z zarządzania, nietuzinkowe wyjazdy integracyjne a także wiarygodne oceny okresowe i autorskie symulacje menedżerskie.

Umiejętności szefa w zakresie projektu


Kierowanie projektem było często łączone z awansowaniem przełożonego z danego działu do zrealizowania jakiegoś szczególnego zadania dla przedsiębiorstwa. Tego typu postrzeganie kierownika zespołu projektowego wynika z tego, iż tak naprawdę do niedawna ludzie zostawali koordynatorami zespołów projektowych przypadkowo. Zwykle tylko na chwilę przekazywano im dodatkowe obowiązki.
Doświadczeni menedżerowie wiedzą, iż kompetencje konieczne do organizowania przedsięwzięć biznesowych nabywa się metodą kursów zawodowych lub specjalnych projektów szkoleniowych. Menedżerowie projektów zwykle muszą kierować przedsięwzięciem biorąc w nim udział na całego. Mnóstwo treści znalazłem na tej stronie:
Zestawienie Ofert - Szkolenia Prowadzenie Udanych Prezentacji
W tym wpisie opiszę najważniejsze obszary umiejętności szefa projektu. Umiejętności z administrowania przedsięwzięciem zamykają się poniższych obszarach:
-    integracja priorytetów, inaczej zintegrowane spojrzenie na projekt oraz uwzględnienie całej listy zadań,
-    określanie obszaru czynności, i w praktyce przywodzi na myśl zdolność delegowania czynności i ustalania najlepszych praktyk ich realizacji,
-    zarządzanie zadaniami osób podlegających szefowi projektu, uważane za najważniejszą kompetencje kierownika projektu,
-    realizowanie zakupów, czyli decydowanie w sprawach zamówień nowych komputerów i sprzętu biurowego oraz posiadanie dobrego oka do okazji u dostawców,
-    zarządzanie personelem, co oznacza umiejętności formowania zespołu do projektu i ogrywania funkcji przywódcy takiego teamu,
-    komunikowanie się pomiędzy ludźmi,
-    terminowość i metody wykonania czynności w projekcie,
-    administrowanie płynnością finansową w projekcie,
-    dokonanie oceny ryzyk odnoszącego się do zakończenia działań projektowych.
W tych zakresach merytorycznych organizowałem w ostatnim czasie niezliczoną liczbę cykli szkoleniowych. Uczestnicy chcieli praktycznych umiejętności i technik administrowania działalnością projektową. Jestem zaciekłym zwolennikiem tych tematów i uważam, że typowy szef działu chciałby nauczyć się administrować projektami.
O NAS
Nasz serwis prowadzi zespół mających wieloletni staż trenerów prowadzących kursy dla organizacji i instytucji z kilkunastu branż.
Autorem niniejszego felietonu jest  Rafał Szczepanik , trener prowadzący szkolenia z podejmowania decyzji a także badacz w projektach dotyczących zagadnień  rozwiązywania problemów organizacyjnych.  
W tym blogu wiele dyskutujemy też na temat:
- pomiary kompetencji menedżerów w dużych koncernach i małych firmach
- kwestionariuszy kompetencyjne
- programy rozwojowe z pracy i komunikacji w zespołach
- wydarzenia team building
- zarządzanie kapitałem ludzkim


03.06.2016. 14:39